HAMOWNIA TURBIN GAZOWYCH I ELEKTRYCZNYCH FIRMY............

Marzenie wszystkich pilotów.

Moderatorzy: medyk, Marek Wardęga

Avatar użytkownika
Posty: 239
Dołączył(a): 2009-11-26, 20:25
Lokalizacja: Czarnowąsy

HAMOWNIA TURBIN GAZOWYCH I ELEKTRYCZNYCH FIRMY............

Postprzez rafalmisch » 2013-09-24, 07:37

Hamownia zrobiona własnej konstrukcji jakiś czas temu. Zrobiona na łożyskach - wózek i kulkach stalowych, aby zniwelować ruch poprzeczny wyposażona w poziomice oraz wagę elektroniczną. Materiał drewniany to sosna-dobre dla korników :-) , pozyskana w Praktikerze.

Turbina OLIMPUS firmy AMT o ciągu 23kg jest na hamowni docelowo do dużej makiety ponad 3 metry ale to juz na mojej emeryturze :-D
oraz
EDF dwunasto łopatowy o ciągu 3,8 kg i zasilaniu 8S-do jest również na hamowni do celowo do SNIPERA , a to w teraźniejszości.
LINK:
https://plus.google.com/u/0/photos/1066 ... 9147056353
pozdrawiam Rafal Misch

Avatar użytkownika
Posty: 1179
Dołączył(a): 2009-11-13, 21:21
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Marek Wardęga » 2013-09-26, 14:10

Miałem okazję podziwiać na żywo na lotnisku w Kosorowicach na początku czerwca - bardzo pomysłowe i świetnie zrobione urządzenie !
Pozdrawiam,
Marek

Avatar użytkownika
Posty: 518
Dołączył(a): 2009-11-17, 18:06
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez medyk » 2013-09-26, 19:53

Może gwoli wyjaśnień dla tych którzy zadają sobie właśnie pytanie po co konstruować tego typu urządzenia coś wyjaśnię ;-)
Panowie ,
prawda jest taka że prawie żaden z producentów turbin nie podaje danych które interesują nas modelarzy . Czyli takich które są mozliwe do zmierzenia w warunkach rzeczywistych, polowych...inaczej czytać > najczęściej ciąg katalogowy jest zawyżony jak... obniżone jest katalogowo spalanie każdego samochodu heeheh...każdy gra jak chce.
A Nas użytkowników turbin, w przeciwieństwie do producentów, interesuje właśnie to co realnie mamy na co dzień. Czyli ciąg w upalny suchy dzień :mrgreen:
I właśnie tu za pomocą tego typu urządzeń jak hamownia Rafcia wiemy na czym stiomy, a różnice pomiędzy warunkami ''idealnymi'' a tymi w sezonie LOTNYM są często rzedu 15 -20% !!! Poza tym wiem że Rafcio prowadzi intensywne badania ''naukowe '' nad rzeczywistym ciągiem różnych konfiguracji EDF'ów , więc jeśli macie coś do zmierzenia to wiecie gdzie uderzać ;-)

Avatar użytkownika
Posty: 3822
Dołączył(a): 2009-11-12, 14:42
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Arkos » 2013-09-26, 21:14

Chętnie sprawdzę mojego VIPERA z turbiną Vemotec na 6S ;-) W powietrzu jest diabelsko szybki, a po wizycie u Rafała stwierdziłem organoleptycznie, że jest ok. 2x cięży od jego modelu.
Uczę się latać.

Avatar użytkownika
Posty: 239
Dołączył(a): 2009-11-26, 20:25
Lokalizacja: Czarnowąsy

Postprzez rafalmisch » 2013-09-26, 22:47

Arkosiku bez urazy :-?
Czasami model utoszsamia się z właścicielem. :mrgreen:
Ta złośliwość mi chyba przyszła od Darkosa,który leży palnikiem do góry na riwierze tureckiej. 8-)
pozdrawiam Rafal Misch

Avatar użytkownika
Posty: 3822
Dołączył(a): 2009-11-12, 14:42
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Arkos » 2013-09-27, 07:18

Dobre :mrgreen: Pogratulować ciętej riposty :-D
Uczę się latać.

Avatar użytkownika
Posty: 464
Dołączył(a): 2009-11-17, 14:04
Lokalizacja: Opole

Postprzez Darkos » 2013-10-06, 21:15

rafalmisch napisał(a):Arkosiku bez urazy :-?
Czasami model utoszsamia się z właścicielem. :mrgreen:
Ta złośliwość mi chyba przyszła od Darkosa,który leży palnikiem do góry na riwierze tureckiej. 8-)

Oj muszę się wziąć do roboty bo konkurencja mi rośnie :-P
Pozdrawiam Darek !

kuchnie na wymiar kraków

Powrót do Jety

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości