J-1 Prząśniczka jako slow flyer

Ogólnie o samolotach

Moderatorzy: medyk, Marek Wardęga

Avatar użytkownika
Posty: 119
Dołączył(a): 2009-11-12, 22:20
Lokalizacja: Nysa

J-1 Prząśniczka jako slow flyer

Postprzez Patryk Sokol » 2013-05-29, 01:20

Czołgiem panowie ;-)

Ostatnio grzebiąc w starych papierach wygrzebałem papierowe plany (plany których się samemu nie drukowało - pamięta ktoś? A w ogóle czy ktoś robi coś z planów jeszcze?) Prząśniczki wydane w modelarzu kiedyś tam. Troszkę się na nie popatrzyłem, przypomniałem sobie jak to mi się za młodu ten model podobał, zaopatrzyłem się w maczetę i ruszyłem przez miejską puszczę po balsę.

Po paru tygodniach dorywczej pracy powstało takie coś:
Obrazek
Obrazek

Ku mojemu zdziwieniu ten malutki Park Flyerek okazał się nie być malutki -1,5m rozpiętości i do tego 37,5dm^2 powierzchni nośnej.
Żeby było zabawniej model jest ultralekki, nie pomnę teraz ile, ale że wykonany z najlżejszej balsy jaką mieli w Warszawie (serio, doprowadziłem sprzedawcę w Arthobby do dzikości przeglądając godzinę każdą jedną klepkę znalezioną na sklepie) i klejony nawet nie na CA, a na UHU Coll (fajny klej do takich rzeczy - polecam) to jest to waga naprawdę piórkowa.
W dodatku oklejony będzie Airspanem, więc przewiduje zdolność do zawisu poziomego.
Niestety pracę od ponad miesiąca stoją.
Powód?
W całej Polsce znalazłem tylko jeden arkusz czerwonego Airspanu i ani jednego białego.
A widział ktoś Prząśniczkę w innych kolorach?
Jeśli do końca czerwca nie dorwę materiału na oklejenie w odpowiednich kolorach - okleję na różowo.
Chyba, że znacie jakiś inny materiał na oklejenie tego maleństwa?
Folia odpada, bo przy pokrywaniu skrzydła jednostronnie (a tak tu będzie) gwarantowane jest przyklejanie syfu od spodu skrzydła, zaś japonka się nie nadaje, bo po pocellonowaniu zrobi z kontrukcjii miazgę podczas kurczenia się.

Niemniej na wakacjach planuję przegonić porządnie ten model na dynamic soaringu, nawet jak skończy w wersji różowej :->
Pozdrawiam
Patryk Sokół :-)
Obrazek

Avatar użytkownika
Posty: 1179
Dołączył(a): 2009-11-13, 21:21
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Marek Wardęga » 2013-05-29, 08:10

Bardzo ładnie się zapowiada.
Co do oklejania takich lekkich konstrukcji to kiedyś stosowano też papier kondensatorowy (ale raczej do mniejszych), może być też np. koc ratunkowy, ale to nie spełnia Twoich warunków barwnych ;-)
Co przewidujesz na wyposażenie, jaki silniczek ? Trochę takich lekkich rzeczy mam - możesz się uśmiechać ;-)
Jeśli skrzydła nie są dzielone to przewiduję trochę problemów z transportem - będzie trzeba się nagimnastykować, aby włożyć, przewieść i wyciągnąć taki model z samochodu bez uszkodzenia...
Pozdrawiam,
Marek

Avatar użytkownika
Posty: 366
Dołączył(a): 2010-09-02, 14:59
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Robert » 2013-05-29, 09:53

Gratuluję incjatywy.Mam też plany tego modelu jeszcze z Modelarza ale nigdy go nie zbudowałem.
Pozdrawiam Robert

Avatar użytkownika
Posty: 332
Dołączył(a): 2011-02-25, 23:17
Lokalizacja: Dingolfing BRD

Postprzez czubek_prv » 2013-05-29, 14:38

Gratulacje, bardzo fajnie !!

Do tego mógłbym prosić o plany??
Yak 54 Carbon Z, T-REX 100, motoszybowiec od wicher123. Alpha 450 Sport.
KYOSHO TF5, Team asso rc18 w alu tuning, truggy i buggy od HPI

Avatar użytkownika
Posty: 119
Dołączył(a): 2009-11-12, 22:20
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Patryk Sokol » 2013-05-29, 17:16

Marek Wardęga napisał(a):Bardzo ładnie się zapowiada.
Co do oklejania takich lekkich konstrukcji to kiedyś stosowano też papier kondensatorowy (ale raczej do mniejszych), może być też np. koc ratunkowy, ale to nie spełnia Twoich warunków barwnych ;-)
Co przewidujesz na wyposażenie, jaki silniczek ? Trochę takich lekkich rzeczy mam - możesz się uśmiechać ;-)
Jeśli skrzydła nie są dzielone to przewiduję trochę problemów z transportem - będzie trzeba się nagimnastykować, aby włożyć, przewieść i wyciągnąć taki model z samochodu bez uszkodzenia...


Papier kondensatorowy odpada, niestety.
Powoli się już łamie w kierunki Solarfilmu Lite.

Na wyposażenie przewiduje na pewno dwa serwa 5g i odbiornik. Całą resztę dobiorę po oklejeniu. Chcę żeby silnik bł maksymalnie lekki, ale do tego to muszę już znać całościową masę konstrukcji. Niemniej zapewne skończy się na silniku rozmiaru shockowego.
Inną kwestią jest akumulator - będzie taki, żeby model ołowiu nie woził.

Sam model jest oczywiście rozkładany, samo mocowanie płata jest bardzo sprytnie zrobione, bo to co trzyma płaty na swoim miejscu i zabezpiecza przed połamaniem (zwróćcie uwagę - brak tu dźwigara) to odciągi.
Jest to jeden z powodów dla których buduję, wprost uwielbiam faktycznie pracujące odciągi i brak dźwigara.
Czemu? Cholera wie, mózgu sam sobie nie wybierałem.

czubek_prv napisał(a):Gratulacje, bardzo fajnie !!

Do tego mógłbym prosić o plany??


Jak go tylko skończ to papierowe plany są do Twojej dyspozycji ;-)
Pozdrawiam
Patryk Sokół :-)
Obrazek

Avatar użytkownika
Posty: 332
Dołączył(a): 2011-02-25, 23:17
Lokalizacja: Dingolfing BRD

Postprzez czubek_prv » 2013-05-29, 19:58

A można czasem skan dostać bo i tak jestem w Niemczech.
Yak 54 Carbon Z, T-REX 100, motoszybowiec od wicher123. Alpha 450 Sport.
KYOSHO TF5, Team asso rc18 w alu tuning, truggy i buggy od HPI

kuchnie na wymiar kraków

Powrót do Samoloty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości